Display

DIGITAL DISPLAY ADVERTISING is waar het allemaal mee begon voor WebAds in 1997. Het was de enige manier om inkomsten te genereren voor uitgevers aan het begin van reclame op het internet. Sindsdien is het display advertising landschap door een hoop veranderingen gegaan. Van eenvoudige display advertising naar de meer complexe wereld van programmatic buying / automated trading. In de loop der jaren hebben we een solide netwerk opgebouwd en veel ervaring opgedaan in de geografische markten waarbinnen wij opereren.

WebAds biedt een omvangrijk publishers netwerk aan en met uitgebreide socio-demografische gegevens. Wij zijn technologisch gedreven en blijven concurrenten voor door een toonaangevend netwerk van websites en het vermogen om op een efficiënte en doeltreffende wijze te integreren met alle mogelijke advertentienetwerken. WebAds is een betrouwbare partner met een trouwe groep van uitgevers, wij houden focus op de kwaliteit van ons netwerk, het aanbod en hoge zichtbaarheid van advertenties. Met meer dan 30 miljoen unieke bezoekers en 2 miljard impressies binnen ons Europese netwerk zijn wij het dagelijkse bewijs van onze toewijding aan kwaliteit.

WebAds is ook een strategische partner voor adverteerders en mediabureaus en wij adviseren graag over de meest effectieve manier van inkoop van hun campagnes. Wij bieden diverse targeting opties en vooraanstaande interactieve advertentie formaten aan op desktop, mobiel en in-app. Wij zijn in staat om strategische partnerships te creëren mede dankzij onze Europese footprint, eigen ontwikkelde technologische innovaties en het delen van twintig jaar aan ervaring binnen onze markt.

Programmatic buying en Real time bidding

Real Time Bidding is een relatief nieuwe manier voor het inkopen van display advertenties. Het biedt adverteerders de mogelijkheid om real time een bod uit te brengen per impressie op een specifieke placement / advertentie formaat op een website. Meerdere adverteerders kunnen tegelijkertijd een bod uitbrengen op dezelfde placement. Uiteindelijk wint de hoogste bieder. Het voordeel van deze manier van inkopen zit hem in de transparantie voor de koper. Webads is van toegevoegde waarde door op basis van ervaring en deskundig advies publishers te helpen met een winstgevende opzet en integratie van hun Programmatic / RTB advertentie aanbod.

Verticals – Channels

Het WebAds netwerk bestaat uit een diversiteit aan websites. Enkele sites zijn zeer aantrekkelijk vanwege het grote bereik en een hun brede doelgroep, andere aantrekkelijk omwille van hun specifieke content en/of kenmerkende doelgroep. Alle websites binnen het netwerk zijn onderverdeeld in de zogeheten channels naar doelgroep en/of umfeld. Naast website specifieke inkoop bieden we dus ook de keuze om advertenties te tonen binnen een channel die zich richt op een gewenste doelgroep of umfeld. De channels en interesse pakketten kunnen wij aanbieden tegen scherpere tarieven. Een greep uit de mogelijke channels en interessepakketten zijn:

Nieuws en Entertainment

Business en Finance

Beauty en Fashion

Sport

Weer en Verkeer

Lifestyle

Automotive

ICT en Innovators

Data en targeting oplossingen

Verhoog de effectiviteit van uw campagne en krijg meer kwalitatieve en geïnteresseerde bezoekers. WebAds biedt verschillende targeting mogelijkheden zoals een frequency cap, geograchische targeting of inzet van een campagne gebaseerd op live gebeurtenissen zoals bijvoorbeeld het weer. Ook bieden wij verschillende data oplossingen bijvoorbeeld voor de inzet een remarketing / retargeting campagne.

MEER WETEN over onze Display advertising oplossingen? Neem contact met ons op wij helpen en adviseren graag!