Waarom steeds meer Brands voor Vevo kiezen

Vevo Music Video Network

 

Music Television Like It Was Meant To Be

Vevo is hot! ’s Werelds grootste muziekvideonetwerk Vevo biedt muziekliefhebbers en fans toegang tot een enorm aanbod premium videocontent. Wereldsterren zoals Ariana Grande, The Weeknd, Harry Styles, Bella Poarch en Demi Lovato lanceren continue een nieuwe stroom videoclips op het Vevo platform.

 

Vevo Connected Television

 

Eigen producties kent Vevo ook, zo produceert het platform meer dan vijftig originele programma’s die gezamenlijk meer dan 1,6 miljard keer zijn bekeken. Van het ontdekken van nieuw talent tot de registratie van epische liveoptredens.

 

Meer Dan 1 Miljard Kijkers Wereldwijd

Het Vevo-platform verbindt langer dan een decennium een continu groeiend wereldwijd publiek met hoogwaardige muziekvideo content. Met ruim 1 miljard kijkers wereldwijd is Vevo uniek in zijn vermogen om een ongeëvenaarde schaal te bieden voor moeilijk te bereiken doelgroepen binnen een brand safe omgeving.

 

Vevo NL Visitor stats

 

De Vevo Doelgroep

De Vevo doelgroep bestaat voornamelijk uit lichte tv-kijkers, millennials, en Gen Z. Gemiddeld ligt de leeftijd tussen de 18 en 49 jaar met een piek in de 18 tot 34 jaar leeftijdscategorie. Vanuit een vertrouwde thuisomgeving.

 

“Als we met adverteerders over de Vevo propositie praten, blijkt het bereiken van millennials, via de voor hen meest invloedrijke artiesten, een waar Eureka-moment.”

 

Bovenop het bereiken van de meest onbereikbare doelgroep, is het bij Vevo mogelijk om via hyper targeting een hele specifieke doelgroep te selecteren voor een media-uiting. Via genre targeting en mood-targeting kan de gewenste mind-set aangesproken worden om de brand-message waardevol over te brengen.

 

Vevo Nederland stats

 

Wanneer we met Brands en adverteerders over die doelgroepen praten, lost het Vevo platform echt een probleem voor hen op. Omdat mensen minder kijken naar lineaire televisie en het tv-publiek ouder wordt, creëren we met Vevo een perfecte balans tussen publiek, lagere frequentie en extra bereik.

 

Influencing

Zo heeft een OnePoll onderzoek uit 2021, in opdracht van Vevo, aangetoond dat vier op de tien gen Z’ers (42%) zijn geïnspireerd om een product uit een muziekvideo te kopen.

60% van alle leeftijdsgroepen zag hun gedrag veranderen naar aanleiding van een muziekvideo. Een nieuwe trend of een ander kapsel werden als belangrijke voorbeelden genoemd.

 

Vevo Genre summary

 

Van de bijna 2.000 respondenten aan het onderzoek, zei 71% dat muziekvideo’s een impact hadden op de cultuur. Muziekvideo’s veranderen modetrends, beïnvloeden het politiek denken en creëren bewustzijn van de eigen geestelijke gezondheid.

 

James Cornish (VP International Sales Vevo) voegt daaraan toe: “De emotionele band die door muziekvideo’s wordt gegenereerd, in combinatie met hun culturele relevantie, kan het kopers gedrag aanzienlijk beïnvloeden en de verkoop stimuleren.”

 

Wat Biedt Vevo CTV

Premium content: Vevo biedt de meest gewilde inhoud van de meest invloedrijke artiesten ter wereld, geproduceerd in de studio en rechtstreeks geleverd door de muzieklabels.

Brand Safe: Door de nodige maatregelen te nemen om de content op het Vevo platform te identificeren en te categoriseren, geeft Vevo adverteerders volledige transparantie in de inhoud waar hun advertenties omheen kunnen worden geprogrammeerd.

Schaalbaarheid: Met een groeiend en breed publiek van 2 miljoen unieke Nederlandse kijkers per maand. Weet Vevo lokale adverteerders de mogelijkheid te bieden om een groot publiek te bereiken met premium video.

 

Vevo artist summary

 

Viewability en Ad Completion: Vevo biedt niet alleen eersteklas content voor het publiek, maar ook een eersteklas advertentie-ervaring voor brands. Met een gemiddelde viewability rate van 90% zorgt Vevo ervoor dat de boodschap een betrokken publiek bereikt.

Ook de Ad Completion ligt hoog bij Vevo. Zo zien brand bij inzet van non skippable video’s tot 20 seconden een Ad Completion van gemiddeld 97%. Dat zijn cijfers waar adverteerders blij van worden! 

 

Nu in Nederland Adverteren Op Vevo CTV

Via WebAds kunnen brands gemakkelijk advertentieruimte benutten binnen de Vevo CTV (Connected Television) omgeving. Zo hebben zij de garantie dat hun boodschap te zien is rondom premium muziekvideocontent.

 

We vertellen je graag meer over alle mogelijkheden!

Interesse in een Brainstorm? Vraag deze dan nu aan!

Ik wil meer weten over Vevo!

Neem nu contact op.

Ja, ik schrijf me in voor de WebAds nieuwbrief